.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بي عدالتي از نوع آزمون استخدام شهرداری ها
وقتی شهرداری به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی بودجه و حقوق کارکنانش را از درآمدهای پیش بینی شده در قانون تامین می کند چگونه است که باید مجوزهای استخدامی اش را از وزارت کشور دریافت کند.
بي عدالتي از نوع آزمون استخدام شهرداری ها

 بالاخره پس از چندين ماه انتظار نتايج آزمون استخدامي شهرداري! اعلام شد و موجي از نگراني و التهاب در بدنه شهرداري نسبت به آينده شغلي قبول نشدگان بوجود آورد. البته اين نتيجه كاملاً قابل پيش بيني بود چرا كه اجراي عدالت آن هم از نوع آزموني اش قبلاً امتحان پس داده و بي ثمر بودن آن در جذب نيروهاي متخصص و متعهد و خلاق در حوزه هاي مختلف و متنوع اداري و اجرايي کشور معلوم و بديهي بود، اما شايد در خلأ تدبير و راه حلي درست در جذب و گزينش نيروي كار، ‌اين تنها روش دهان پركن براي بستن زبان اعتراض خيل جوانان عمدتاً تحصيل كرده و بيكار باشد.

اما آزمون در شهرداري رشت حكايت عجيبي دارد؛‌ اين آزمون در حالي برگزار شد كه هم اكنون بيش از 500 نيروي ليسانس « شركتي » ‌يا « قرارداد كار مشخص» فعال در پست هاي مختلف اجرايي و ستادي شهرداري مشغول به كار هستند كه هنوز تكليف وضعيت استخدامي شان مشخص نشده و بعضاً برخي از ايشان با بيش از 10 تا 15 سال سابقه كار و كسب تجربه و مهارت در انجام امور مربوط به حوزه هاي تخصصي خود، گاه در پست هاي مديريتی نيز مشغول به کارند.

لكن خبر نابهنگام برگزاري آزمون استخدامي و ملزم نمودن اين عده براي شركت در آن و از طرف ديگر محدوديت رديف هاي استخدامي معين شده، بخش بزرگي از بدنه فعال و جوان و داراي تجربه و مهارت و البته خلاقيت شهرداري را در شوك فرو برد و اين سئوال بزرگ را در برابر ديدگانشان قرار داد، كه نتيجه سال ها زحمت و تجربه اندوزی چه شد ؟‌ و آيا در مدت زمان باقي مانده تا آزمون بنشينند و منابع كاملاً نامربوط با كار در شهرداري را بخوانند و يا كار كنند ؟‌!!

اين شد كه بيش از 90 درصد از اين كارمندان بخت برگشته حداقل براي اينكه حقوقشان حلال باشد قيد درس خواندن را زدند و امورات شهرداري را چرخاندند به اين اميد كه شايد در انتهاي روز فرصتي يك ساعته براي مطالعه بيابند ؟‌!!

مسئولان محترم هم كه ديدند خراب كرده اند در يك عملكرد انسان دوستانه و البته بي نظير، تدبير كردند و تمام اين عزيزان بي نوا را در كلاس هاي تقويتي شركت دادند، آن هم بطور فشرده! حال شما فرض كنيد يك كارمند متأهل و گاه مشغول به تحصيل در مقاطع تحصيلي بالاتر چون كارشناسي ارشد یا دکترا و در محاصره هجمه اي از مشكلات كاري و درسي و خانوادگي، كه باید در كلاس هاي تقويتي فشرده يك هفته اي نيز شركت كند! بماند كه برخي شنيده ها و ديده ها حاكي از چُرت هاي طولاني اين از نفس افتاده گان در كلاس ها بود!

به هر ترتيب زمان آزمون فرا رسيد و اعتراض به نحوه طراحي سئوال ها اول از همه از زبان شركت كنندگان بيرون از بدنه شهرداري شنيده شد و اكنون پس از چندين ماه كه نتايج اعلام شد تعداد پذيرفته شدگان از بدنه شهرداري از 40 نفر هم تجاوز نمي كند كه عموم آنها هم ذخيره هستند و معلوم نیست استخدام شوند یا نه.

با همه اين تفاسير چند سوال به ذهن متبادر مي شود:‌

1ـ آیا با آزمون تستی می توان میزان کارایی، توانایی، تجربه، تعهد و . . . یک فرد را سنجید؟

2ـ اگر عدالت با آزمون محقق مي شود چرا اين آزمون هر ساله برگزار نشده و ناگهان پس از 10 يا 15 سال تب آزمون شهرداری های کشور را گرفت ؟ البته ماجرای آزمون پیشین شهرداری رشت ( خرید تمامی روزنامه هایی که در آن آگهی استخدامی چاپ شده بود) همچنان ورد زبانهاست.

3ـ چرا با توجه به حجم نیروهای غیر استخدامی شاغل در شهرداری مانند دانشگاه علوم پزشکی یا آزمون اخیر استانداری آزمون داخلی برای استخدام برگزار نشد؟

4ـ اگر آزمون مبناي جذب نيروهاي متخصص و متعهد است چرا طراحي سئوالات آزمون و رديف هاي پيش بيني شده استخدامي با نيازهاي واقعي شهرداري تناسب نداشت ؟‌

5ـ اگر قرار است با آزمون، همه در شرايط مساوي براي تصدي پست هاي سازماني رقابت كنند چرا شهرداري را دو ماه تعطيل نكردند تا آن كارمندان بي نوا هم فرصت مطالعه بيابند ؟‌

6ـ آيا اين مصداق عدالت است كه كسي با 10 يا 15 سال سابقه كار، تجربه و مهارت و البته همسر و فرزند و . . . كه به بهانه شركتي بودن از بسياري از مزايا و فوق العاده ها محروم است، بايد ‌همچنان نگران آينده شغلي خود و روزي خانواده اش باشد و خود را آماده واگذاري جايگاه شغلي اش نمايد و يا در عين حفظ آن يك تازه كار آزمون قبول شده را با حقوق و مزاياي كامل جلو چشمان خود ببيند؟!!

7ـ آيا وقت آن نرسيده بنشينيم و روشي مناسب براي جذب نيروهاي كار متعهد و متخصص بيابيم تا تجربه تلخ آزمون هاي گذشته تكرار نشود؟ آزمون هايي مانند آموزش و پرورش كه در آن قبول شده ی گزينش پس داده ناگهان جايگاه شغلي كاملاً تخصصي خود را توسط يك غير متخصص سهميه دار سفارشي، اشغال شده يافت و يا آزمون شهرداري كه وصف آن رفت.

اما سخنی با اعضای شورای اسلامی شهر رشت، شهرهای استان گیلان و کشور:

وقتی شهرداری به عنوان نهاد عمومی غیر دولتی بودجه و حقوق کارکنانش را از درآمدهای پیش بینی شده در قانون تامین می کند چگونه است که باید مجوزهای استخدامی اش را از وزارت کشور دریافت کند و یا دیگران برای شهرداری آزمون برگزار نمایند؟ چرا مانند دانشگاه های گیلان یا علوم پزشکی که در آن مجوز هیات امنا ملاک عمل است، در شهرداری مجوز شورای اسلامی شهر ملاک نباشد؟ آیا منتخبین مردم در شوراهای اسلامی در حد هیات امنای یک دانشگاه نیستند؟!!
چرا  . . .

لطفا در این خصوص کمی تامل کنید.
گیلان آنلاین


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

کارمند شرکتی 12 خرداد 1391
ضمن تشکر از درج خبر ی که نشان از پیگیری امور کارکنان شهرداری را دارد باید به عرض برسانم که دولت راه را برای تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قراردادی مشخص کرده و سال قبل هم در بهمن ماه آن را به دستگاههای اجرایی ابلاغ نمود حال چرا مسئولین شهرداری جهت تبدیل وضعیا کارکنان شرکتی زحمتکش که عمدتا هم دارای مدارک دانشگاهی هستند اقدام نمی‌کند معلوم نیست اما به عقیده من برگزاری آزمون برای تزریق نیروی جدید به بدنه شهرداری مهم است . می شود طبق مصوبه دولت کلیه کارکنان شرکتی را تبدیل وضعیت نمود تا مشکلاتشان حل شود و با این آزمون هم کارمند جدید و جوان به شهرداری اضافه کرد. با تشکر
پاسخ ها به این نظر
ناشناس 11 بهمن 1394
سلام خیلی خوبه که مشا مشکلات کارمندان داخل شهرداری رو بررسی میکیند ولی کمی هم به بیرون از ادن دستگاه عظیم فکر کنید ... من سال 88 فارغ التحصیل شدم ان هم از یک دانشگاه سرارسری و ارشدم را هم به همین نحو ..... سال ها منتظر یک ازمون هستم ... که آزمون استخدامی شهرداری اولین موردی بود که به عنوان یک خانم می توانستم شرکت کنم ... !!!
نه پارتی دارم و داشته ام که از طریق آن جذب ارگانی شوم و نه هیچ .. فکر میکنم وضعیت افرادی مثل من خیلی اصف ناک تر از وضعیت افراد داخل شهردارییس..... امیدوارم همیشه همه ما فقط خ.ود را نبینیم...
نا شناس 12 خرداد 1391
برگزاری آزمون تنها راه جلوگیری از پارتی بازی و همچنین جلوگیری از روابط نامشروع عده ایی که همیشه خونشان را رنگین تر از دیگران می دانند می باشد. شورای شهر بایستی عدالت را رعایت نمایید نه قدرت غیر معقول برای جذب دوستان و آشنایان داشته باشد. اگر تا به امروز از قوانین روابطی و بازاری برای جذب افراد ضعیف در شهرداری استفاده شده همین آزمون نشان می دهد افرادی که ادعا بیش از پنج سال سابقه دارند باز هم از شهرداری هیچ اطلاعی ندارند و در آزمون خودشان هم رد شدند و باز انتظار پارتی بازی برای جذب دارند تا همچنان شهرداری توسط یک عده ایی ضعیف و ناتوان ادراه شود. در حال حاضر در همه جای دنیا آزمون بهترین وسیله برای تشخیص افراد قوی و ضعیف می باشد. بهتر است سایر کسانی که قبول نشده اند دنبال کارهای با توانایی خودشان بگرددند و حقوق دیگران را دیگر پایمال نکنند.
ساروی 12 خرداد 1391
باسلام ؛
لطفاً نسبت به تعیین وضعیت نیروهای قراردادی درشهرهای کوچک بمانندکیاسر،سورک ،فریم و... نیز مطالبه ای داشته باشد.
نا شناس 12 خرداد 1391
بهترین راه در شهرداری آزمون است .
محمد 13 خرداد 1391
سلام علیکم
احتراما به اطلاع نویسنده محترم برسانید.
1- آزمون بهترین روش انتخاب اصلح نیست امافعلاعادلانه ترین روش همین است.
2- طبق مفادآزمون افرادشاغل درمجموعه سازمان شهرداریها به ازای هرسال 2.5 نمره دریافت کرده اند.بنابراین اعتراض بی مورداست
3-درهرآزمونی احتمال خطاولغزش ازطرف شرکت کنندگان وبرگزارکنندگان وجود دارد، لیکن زیرسئوال بردن اصل آزمون خطای بزرگی است ، چراکه ذهنیت مردم رانسبت به اصل نظام وبدنه خدوم آن بدبین می کندواین گناه بزرگی است مثل شائبه تقلب درانتخابات.
نا شناس 13 خرداد 1391
به اطلاع دوستان و خوانندگان محترم این مطلب می رساند با عنایت به استقرار نظام خدمات کشوری در دستگاههای اجرایی و در شرف بودن تغییر آئین نامه استخدامی شهرداریها ، انشاءالله به زودی مشکل نیروهای شرکتی و قراردادی حل خواهشد مشروط به سابقه بیش از سه سال و مدرک دانشگاهی داشتن . دعا کنید زودتر ردیف بشه
نا شناس 13 خرداد 1391
بس با همین استدلال است که مدیر کل فهیم اداره اموزش و پرورش استان مازندران در یک اقدام کاملا هوشمندانه 54 نیروی جدید در اموزش و پرورش استخدام کردند بدون برگزاری ازمون.(به نقل از خودشان:در استان گشتیم تا صالحترین افراد را پیدا کنیم.)نمیدونم در خونه شما هم اومدن یا نه.ظاهرا وقتی در خونه ما اومدن ما نبودیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نا شناس 14 خرداد 1391
نیروهای قراردادی برین خدا رو شکر کنید چون اولشم بدون آزمون قراردادی شدن بعدشم90 درصد قبولشدگان اصلی هم نیروهای قراردادی بودن در واقع نیروی جدید کمی وارد شهرداری شدن و همه همون نیروی سابق قراردادی تو شهرداری هستن که به پیمانی تبدیل وضیعت شدن
ایمان 15 خرداد 1391
در جواب سوال یک:شهرداری نیاز به نیروهای باسواد داره و بهترین روش برگذاری آزمونه تا افراد کم سواد کنار گذاشته شوند
سوال 2:چون تا الان برگذار نشده دلیل نمیشه بعد از این هم برگذار نشه!
سوال3:با توجه به اعمال نفوذهای شدید آیا درسته که خود شهرداری آزمون برگزار کنه؟آیا فکر میکنید این کار رو درست انجام میده؟؟؟
سوال 4:سوالات از دروس تخصصی هر رشته ای بود.دروسی که در کنکور هم برای سنجش داوطلبان استفاده میشه...
سوال5:من تو شهرداری کارآموز بودم.کار اونا همچین سنگین هم نیست!!!
سوال6:ورود این نیروها به بدنه شهرداری به صورتی مجهول(عموما رابطه و نفوذ ومسائل دیگر که نمیشه مطرح کرد)صورت گرفته...آیا این عدالت است؟؟؟
واما نکته جالب توجه:نیروهای قراردادی دارای سهمیه قابل توجهی بودن
یعنی 2 درصد به ازای هر سال قرارداد
یعنی کسی که 10 سال کار کرده 20% امتیاز ویژه داشته
من در جایی که فقط یک نفر میخواست شرکت کردم و با درصد 50 قبول شدم
در حالی که برای همون یک نفر بیش از صد نفر داوطلب بودن که بساری از اونها نیروی قراردادی بودن
یعنی هیچکدام از نیروهای قراردادی نتونستند به 30 درصد سوالات پاسخ بدن تا از من پیشی بگیرن!!!
سوالاتی که مربوط به همان رشته دانشگاهی اونها بود.
نکته:ملاک شما برای تعیین سطح سواد یک نفر چیه؟ آیا اون اشخاص بی سواد نیستن؟؟؟!!!
نظام اداری ما (بخصوص شهرداریها)مشکلات بسیاری دارن و مشکل اساسی اونها نداشتن نیروهای باسواد و کارآمد است.
لطفا پاسخ خودتون رو بگین...


ساروی 16 خرداد 1391
بابا دم رشتی ها گرم باز لیسانس ها رو بردند سرکار حالا رشته و گرایش مهم نیست توی ساری که از 200 تا نیرو 170 تا دیپلم و زیر دیپلم هستند میگی نه بیا و ببین
نا شناس 16 خرداد 1391
ما از مسئولین محترم خواهش میکنیم در شهرداریهای کوچک مثل عباس آباد - سلمانشهر -کلاردشت - تکلیف نیروهای قراردادی باسابقه را روشن و درجه وچارت سازمانی آنهارا افزایش دهید تا نیروها از بی تکلیفی در بیان تا کارمندان رسمی آنهارا مثل افغانهای اداری شهرداریها ندانند با تشکر
شهداری 16 خرداد 1391
باسلام خواهش میکنیم تکلیف نیروهای قرارداری در شهرداریها را مشخص کنید مثل شهرداری کوچک درمازندران
علی 16 خرداد 1391
پس تکلیف نیروهای قراردادی چی میشه
فاطمه 16 خرداد 1391
در جوب اون عزیزی که به بقیه یک عااااااااالمه جواب داده باید بگم سنوات نیروهای شهرداری در مرحله گزینش به حساب میاد و دوم اینکه شما اول کارمند بشو تو شهرداری بعد بگو کارشون چندان هم زیاد نیس.
شهرداریها 16 خرداد 1391
سلام من در شهرداری کار میکنم10 سال سابقه کار دارم با مدرک لیسانس عمران قرارداد کار معینم چه موقع باید تکلیف ما روشن بشه قرارداد ما معلوم نیست چطور بسته شده دیگه نمیدونم چی بگم.....
ali 17 خرداد 1391


من خودم توي شهرداري به مدت 1 سال(با پرداخت مبلغي پول)به عنوان نيروي قراردادي کار کردم.
اما بدليل پارتي بازي نتونستم اونجا بمونم.من همه ادعاهاي شما رو (اعم از اينکه شورا بايد نيروها رو انتخاب کنه و کارآمد بودن
نيروهاي موجود و خلاقيت اونها و حلال بودن حقوق) رو رد ميکنم.
همه مهندسين رشت ميدونن که شهرداري در حال حاضر به صورت مافيايي اداره ميشه(مخصوصا در مورد جذب نيرو) و اين دسته گل شوراست!



آرمين خباز 8 تير 1391
شما چنان از تعهد و تخصص كارمندان شهرداري مي گوييد كه هر كس گذرش به شهرداري رشت نخورده فكر مي كند چه خبر است نتيجه كار كارمندان وضع فعلي رشت است من خودم براي گرفتن پروانه و پايانكار به عينه تخصص و تعهد !! كارمندان را مشاهده كردم واقعا يعني سطح تخصص و تعهد مردم رشت همينه هستند
ناشناس 10 تير 1391
دوست عزیز و بزرگوار
مطلب شما را خواندیم. شما باید جزو همان نیروهای شرکتی باشید که مشخص نیست از چه کانال و از چه سیستمی وارد سازمان بزرگ شهرداری شده اید. از 10، 15 سال قبل با تحصیلات دیپلم و گاه پایینتر شاهد حضور عزیزانی در ضهرداری بودیم. و به لطف همین حضورشان و پیدا کردن روابط شروع به ادامه تحصیل کرده در حالیکه در همان ایام بودند جوانان بسیاری که در همان پست تخصص علمی و عملی داشتند.
حق زیادی را برای خود قائل شده اید. بدون هیچ فیلتری وارد این سازمان شده اید و حال بر سر دیگران منت می گذارید که چه و که. نمی توانستند درس بخوانند. مشغ.ل رتق و فتق امور بودند.
دوست عزیز با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه سراسری هم در دوره لیسانس و هم فوق لیسانس در دوره روزانه 5 سال است که به همه جا سر زده ام در این شهر.
امثال شما دوستان عزیز که مشخص نیست از کجا وارد سیستم شده اید جای امثال من را گرفته اید. جزو نخیگان این استان بودم ولی حالا پس از 5 سال افسوس می خورم از این همه تلاش و کوششی که برای درس خواندن کردم.
شاید می شد اگر چون شما یار و همراهی در سازمانهای مختلف داشتم از 14 سال قبل و با مدرک دیپلم وارد سازمانی می شدم و مثل شما امروز صاحب حق.
بزرگوار کلاه خود را قاضی کن. خدایی هست و من و شما را می بیند.
ممنون از تمامی بزرگواران
بهنام 3 مرداد 1391
مقاله شما رو خوندم آخه این چه استدلالیه نوشتین خیلی مسخرس خلاصه مقاله اینکه آقا چرا جلو پارتی بازیو گرفتین آقا ما که با پارتی اومدیم بازم باید با پارتی بریم جلو آقا اصلا شهرداری ارث بابامونه هیشکیم راه نمیدیم حتی انشتین باشه
علی 5 مرداد 1391
با سلام لطفا اگه وضعیت نیروهای شهرداری که تو آزمون قبول نشدن رو پیگیر بشین ممنونیم
محمد علی 5 مرداد 1391
سلام ضمن تشکر از مقالتون لطفا حتما از مسئولین بپرسین وضعیت کارمند قراردادی شهرداری با 8 سال سابقه کار که تو آزمون قبول نشده چی میشه ممنون
قق 16 مرداد 1391
من در ازمون شهرداری ذررشته اتش نشان قبول شدم ولی درمرحله اخر به من مگن تو باید پایک داشته باشی
امید 12 شهريور 1391
سلام ، مقاله تآمل برانگیزی بود ، بیان زیبایی داشت ولی دریغ از ذره ای منطق !!!
باور کنید اولین بار بود شنیدم یکی به برگزاری آزمون برای استخدامی (اونهم آزمونی که سازمان سنجش برگزار کرده که همه اون رو به مدیریت مطلوب در برگزاری آزمون می شناسیم) انتقاد میکنه .
و بازم جالبه که چرا باید وزارت کشور مجوز برگزاری آزمون رو بده ؟؟؟!!! پس عزیزم برین حقوقتون از یکی دیگه بگیرید !!!!!!!!!!!!!!!
شهروند 7 آبان 1391
واقعا آدم از این نحوه استدلال کیف میکنه کسی منکر زحمت و تلاش نیروهای استخدامی شهرداری نیست مسئولیت بیکار شدن این نیروها(اگه اتفاق بیوفته البته که بعیده)با مدیران وقته شهرداریه که همچین نیروهای بیسوادی رو سرکار آوردن که با کلاس فوق برنامه و سهمیه و ... نتونستن حتی در حد چند نفر مجاز بشن کلا 40 نفر ذخیره شدن اما مسئولیت اینهمه نیروی کار امد که پشت در بسته شهرداری موندن چیه؟؟نویسنده کلا صورتمسئله رو پاک کرده بابا جون خوب یکم مطالعه در زمینه مرتبط با شغل چیزه خوبیه
حسین بندانی 14 آبان 1391
در آزمون استخدامی شهرداریهای استان سیستان و بلوچستان که اخیرا نتایجش اعلام شد به موضوع عجیبی برخورد کردم. و اون اینکه شخصی به نام غلامحسن نورا با نمرات منفی و کسب معدل کل عمومی ۶۶/۴- و معدل کل اختصاصی ۵/۲ در این آزمون قبول میشه اونم توی پست حساس مسئول امور مالی و کارپرداز شهرداری بنجار!؟!؟!؟!؟!؟! این در حالیه که خیلی ها برای این پست متقاضی بودن که با سابقه کار ۱۰ ساله در همون پست و همون شهرداری کار میکردن و با کسب نمرات عالی متاسفانه در این آزمون قبول نشدن؟! حالا واقعا دلیلش چی میتونه باشه؟
نا شناس 11 اسفند 1391
واقعا جای بسی تاسف است برای نویسنده این مطلب و نیاز به هیچ توضیح اضافی
امید 20 آذر 1392
با سلام خداشاهد است من نیرو میشناسم که معافیت پزشکی دارد ودر مرحله مصاحبه قبول شده

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.